HOŞ GELDİNİZ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MAN FORTUNA TEKNİK BİLGİLERİ

Aşağa gitmek

MAN FORTUNA TEKNİK BİLGİLERİ Empty MAN FORTUNA TEKNİK BİLGİLERİ

Mesaj  Admin Perş. Tem. 17, 2008 6:35 pm

TEKNİK BİLGİLER


MAN 'ınşehirlerarası otobüsleri üstün teknolojiyi, emniyeti, konforu, işletmeekonomisini ve dayanıklılığı tercih eden yeni bin yılın insanı içinAnkara'da üretiliyor.

* Teknoloji ve estetiğin mükemmel uyumu
* Etkileyici ve aerodinamik dış hatlar

* Modern iç tasarım
* Emniyet ve dayanıklılık
* Yüksek performans ve ekonomi
* Bakım kolaylığı
* Aktif güvenlik sistemleri
* Pasif güvenlik önlemleri

Motor

Euro 3 çevre koruma normlarına uygun, sıra tipi, dik, 6 silindirli, susoğutmalı, turboşarjlı ve intercooler'lı, güçlü ve ekonomik dizelmotor.
Elektronik Dizel Kontrol (EDC) teknolojisi. Termostat kontrollü, su soğutmal?, hidrostatik fanlı soğutma sistemi.
Taşıyıcı yarım şasi üzerine yerleştirilmiş; motor ve motora bağlıkomponentlerin (şanzıman, soğutma sistemi, hava filtresi, egsoz sistemiv.s.) bakım onarım ve değiştirilmesini mümkün kılan, işçilik ve zamantasarrufu sağlayan modüler Cradle düzeni. ECE-R 36 'ya uygun motoremniyet şalteri (switch-off). Kirlilik göstergeli ve ön ayırıcılı kuruhava filtresi.

Debriyaj ve Şanzıman

Tek diskli, kuru tip, asbestsiz, otomatik balata aşınma ayarlı, F&S MFZ 430 tipi debriyaj. Sürücüyü yormayan ve kullanım kolaylığısağlayan telli joy-stick kumandalı vites kolu. 8 ileri- 1 Geri vitesliZF şanzıman ve VOITH retarder.

Süspansiyon

Önde 2 adet , arkada 4 adet hava körükleri ve amortisörler. ECAS kontrollu kaldırma indirme düzeni. Ön aksta stabilizatör.

Akslar, Jant ve Lastikler

Ön aks: Bağımsız askılı (multilink independent) süspansiyon.
Arka aks: Hipoid tahrikli aks. Arka aks tahvil oranı: 3,70. Yanaldengeleme için yan stabilite kolları. Kapalı ve bakım gerektirmeyen aksrulmanları. 6+1 adet ortadan merkezli jantlar. Gümüş renkli jantkapakları. 6+1 adet 295 / 80 R 22.5 ebadında tubeless lastikler. Öntampon içine gizlenmiş stepne.

Frenler

Çift devreli, kuru havalı, EBSli (Electronic Brake System) frensistemi. Ön ve arka akslarda içten havalandırmalı disk frenler.Otomatik balata aşınma ayarı ve kumanda panelinde aşınma ikazgöstergesi. Ayak kumandalı servis freni, Voith retarder, egsoz freni,yay kurmalı imdat freni ve EBS ile sağlanan güçlü fren donanımı.

Elektrik Sistemi

ISO 11898 CAN esaslı elektrik donanımı.
Marş: 24 V / 5.4 kW (7.3 BG), marş kilitli.
1.Alternatör : Bosch 28.5 V / 140 A /3990 W 2.Alternatör : Bosch 28.5 V/ 90 A /2565 W entegre regulatör ve olası hasara karşı korumalı. Akü:2x12 V /225 Ah, akü dolabında ayrılabilen akü ana şalteri.

Yakıt Deposu

Sentetik maddeden üretilmiş, yanma ve darbelere dayanıklı 525 litre kapasiteli yakıt tankı.
Koltuklar
2+2 veya 2+1 Pullman koltuk yerleşim düzeni. Değişik yolcukapasitelerine göre koltuk konfigürasyonu yapabilme olanağı. Bütünkoltuklarda belden emniyet kemeri. Yolcu konforu ve güvenliği içingeliştirilmiş, karoseriye doğrudan çelik civatalarla sabitlenmiş,ergonomik, yana öne ve arkaya ayarlanabilir koltuklar. Her koltuktakatlanabilir kol dayama, gazetelik, tutamak, katlanabilir servismasası.

Camlar ve Aynalar

Ön ; üst bölümü buğu önlemek için rezistanslı, renkli ve yapıştırma,lamine ön cam. Elektrik kumandalı, renkli, rezistanslı, tek katlı şoföremniyet (security) camı.
Yan, Ön Kapı ve Arka ; ısı ve ses izolasyonu sağlayan çift katlı, renkli ve yapıştırma emniyet (security) camları.
Ön cam direklerine askılı, öne katlanabilir yay mekanizmalı, ısıtmalıve elektrik kumandalı, kol üzerine entegre edilmiş kaldırım aynalı dışdikiz aynaları.

Kapılar

Önde ve ortada iki adet pnömatik kontrollü tek kanatlı dışa açılırkapı. Sıkışmaları önleyen kapı emniyet devresi. Tehlike anında el ileaçmak için imdat ventili. Manevra kolaylığı ve kaldırım izleme içinrenkli, çift katlı, yapıştırmalı, ön kapı emniyet (security) camı.
İç - Dış Aydınlatma Ön cephede; modern görünümlü yeni tip düz camlı,kısa-uzun huzmeli H7 lambalı farlar. Otomatik far yıkama. Sis farları.Park ve sinyal lambaları. Tavanda led teknolojisinde ebat lambaları.Arkada; yanlardan da görülebilen stop, sinyal ve fren lambaları. Yan vearkada dekoratif ve geniş yüzeyli reflektörler. Arka tavan köşelerindesinyal ve ebat lambaları. Araç boyunca bagaj kilitlerine entegreedilmiş yan reflektörler ve gece aydınlatmaları.
Şapkalık raflarına entegre edilmiş tavandan yansımalı indirekt salon içaydınlatması. Şapkalık direkleri içerisine gömme mavi gece lambaları.Koltuk ayaklarına gizlenmiş orta koridor aydınlatması. Emniyet içinorta kapıda ışık şeridi. İniş biniş güvenliği için basamaklara entegreedilmiş merdiven aydınlatması.

Havalandırma, Isıtma, Soğutma

Ön cephedeki ızgaralı menfezden doğal akışlı ve sürekli taze havagirişi. Şoför bölümünde elektrikli jet ile cebri havalandırma veelektrik kumandalı şoför camından doğal temiz hava girişi. Yolcubölümünde; elektronik kontrollü sıcak-soğuk klima ve vantilatörleryardımıyla iklimlendirme. Şoför tarafından elektrikle kumanda edilen veaynı zamanda imdat çıkışı olarak kullanılan 2 adet geniş tavan kapağı.Uçaklardaki gibi kirli havayı vakumla emerek ön kapı üzerindekimenfezlerden dışarıya atan çift geçişli hava kanalları. Her yolcu içinhava kanalları üzerine monte edilmiş debi ve yön kontrollü havaüfleçleri. Orta basamaklar arasına entegre edilmiş, salon ve bagajarasındaki daki ısı ve basıncı dengeleyen tahliye menfezi.
Şoför yatma yerinde pencere, termostat ve vantilatör kontrollü süreklitaze hava ile havalandırma, özel klima. Otobüs boyunca yan duvardiplerine yerleştirilmiş ısıtıcı kollektörler. Motor suyuna ilaveten,motordan bağımsız ve zaman ayarlı olarak çalışan ilave kalorifersistemi. Şoför bölümü ve hostes alanı için bağımsız ısıtıcı ve klimadüzeni.

Bu düzenlemelerin hepsi FORTUNA sürücü ve yolcularının konforu için gerçekleştirildi.

Bagaj

9/12 m3 (tuvaletli/tuvaletsiz)bagaj hacmi. Yolcuların önem verdiği veyayolculuk esnasında ihtiyaç duyabilecekleri el bagajlarını rahatlıklayerleştirebilecekleri geniş şapkalık rafları. Etkin bagajışıklandırması. Bagaj kapağı, motor kapağı ve yakıt tankı için standarttek kilit. Çok düşük bir kuvvet kolu ile açılıp kapanan bagaj kapakmekanizması. Yükleme-boşaltma kolaylığı sağlamak için emsallerindengeniş tutulmuş bagaj kapakları

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 27
Kayıt tarihi : 14/07/08

http://otobus.hareketforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz